SEO – 10 reguli de aur ale optimizării în motoarele de căutare

SEO

Importanța SEO pentru website-ul dvs.

Motoarele de căutare sunt cheia pentru sensibilizarea clienților în legătură cu produsele și serviciile dvs. Foarte puțini utilizatori de internet merg direct pe site-ul dvs., dar îl puteți găsi printr-o căutare pe Google. Din experiența personală, utilizatorii știu că rezultatele căutării din prima pagină Google sunt accesate aproape fără excepție, paginile ulterioare sunt adesea neglijate. De aceea, aveți nevoie de servicii SEO care să se ocupe de problemă!

Ce este SEO?

SEO este prescurtarea pentru optimizarea în motoarele de căutare – una dintre cele mai importante și stabile metode de marketing online. Termenul constă într-o varietate de măsuri și strategii care ar trebui să aibă un impact pozitiv asupra relevanței site-ului pentru motoarele de căutare, cum ar fi Google. Cu o strategie SEO bine gândită, printre altele, se poate obține un loc mai bun în clasamentul căutărilor, care pe termen lung asigură mai mult trafic și perspective mai bune de conversie a clienților.

Să fi în primele 10 poziții din căutările Google nu este o coincidență. O agenție de marketing digital este expertiza de care aveți nevoie pentru a avea succes. Algoritmul de la Google, dar și orice alt motor de căutare, cum ar fi Yahoo, Bing sau Yandex, evaluează relevanța tuturor site-urilor indexate din întreaga lume pentru a se potrivi cu căutarea. În prima pagină, cele mai relevante rezultate ale căutării sunt afișate pe baza unor numeroase criterii. Scopul optimizării motorului de căutare este de a proiecta un website în conformitate cu aceste criterii și de a îmbunătăți în mod durabil clasamentul.

 

Demarcare SEO și SEA. Acestea sunt diferențele:

Un motor de căutare – vom rămâne cu Google în următoarea prezentare – oferă în general utilizatorului două tipuri de rezultate după introducerea unui termen de căutare: pe de o parte rezultatele căutării organice, iar pe de altă parte anunțurile care se potrivesc termenului de căutare. Agentul de publicitate trebuie să plătească Google pentru reclame – cu fiecare clic, se plătește un preț determinat printr-un mecanism de licitație.

Pentru rezultatele căutării organice, algoritmul Google oferă paginile web care consideră că se potrivesc cel mai bine termenului de căutare introdus și le afișează ca rezultat al căutării. Operatorul site-ului nu trebuie să plătească Google pentru acest lucru.

 

De ce este important SEO?

Motoarele de căutare și, în special, Google sunt poarta de acces la internet. Mulți utilizatori au setat Google ca pagina principală a browserului lor și aproape toate sesiunile online încep cu o interogare de căutare. Pentru operatorii de website-uri acest lucru înseamnă că e posibil ca și cel mai mare website cu cel mai util conținut să piardă potențial dacă Google nu îl poate găsi.

Marketingul de conținut este esențial, nu doar conținutul. Iar pentru furnizorii comerciali, succesul în afaceri depinde în mod crucial de plasarea în rezultatele căutării organice – cu cât este mai mare, cu atât mai bine, dar cu siguranță pe prima pagină. Pentru că e așa cum spune și zicala: Cel mai bun loc pentru a ascunde un cadavru este în pagina 2 a rezultatelor căutării Google.

Diferitele domenii ale SEO

SEO (optimizarea în motoarele de căutare) poate fi împărțit în diferite domenii:

  1. Cuvinte cheie: Este vorba despre alegerea celor mai importanți termeni cheie (cuvinte cheie) pe care website-ul ar trebui apoi optimizat.
  2. Technical SEO: Acesta se referă la toate măsurile care asigură că algoritmul Google poate citi și înțelege conținutul paginii.
  3. On Page SEO: Acest lucru afectează componentele care sunt implementate direct pe pagină. De exemplu, informații meta semnificative, legături interne și îmbogățirea paginii cu conținut multimedia (cum ar fi videoclipuri) asigură o clasare mai bună.
  4. Mobile SEO: Tot mai multe persoane accesează internetul cu dispozitive mobile, cum ar fi smartphone-urile. Prin urmare, este important ca site-ul să fie optimizat pentru afișare mobilă.
  5. Conținut editorial: Algoritmul Google recunoaște din ce în ce mai bine dacă o pagină oferă conținut util utilizatorului. Prin urmare, conținutul de înaltă calitate este o necesitate.
  6. Off Page SEO: Este vorba în principal de legăturile externe. Numărul și calitatea paginilor legate extern pot avea un impact asupra clasamentului organic.
  7. Căutare vocală SEO: Tot mai mulți utilizatori își fac căutările prin voce. Schimbă comportamentul de căutare și plasează noi cereri pe un site web. Căutarea vocală SEO se bazează pe conținut și optimizări tehnice pentru căutarea vocală.

SEO KPIs (indicatori cheie de performanță) importanți

KPI reprezintă indicatorul  cheie de performanță. Succesul măsurilor SEO poate fi măsurat folosind KPI-urile. Acestea sunt cele mai importante cifre cheie:

  • Rata de clic (CTR)
  • Clasarea cuvintelor cheie
  • Viteza de încărcare
  • Traficul pe motoarele de căutare
  • Rate de respingere
  • Timpul petrecut pe pagină

Obiectivele SEO

Scopul optimizării în motoarele de căutare este de a aduce mai mulți vizitatori pe website pentru a fi optimizat prin căutare organică de la Google, adică pentru a îmbunătăți rezultatele Google. Pentru a atinge acest obiectiv, ar trebui întâi hotărât status quo-ul API-urilor pentru a le îmbunătăți prin măsuri SEO direcționate.

Instrumente și software esențiale SEO

Pot fi de ajutor instrumente și programe speciale în atingerea obiectivelor SEO, de exemplu:

Sistrix: Determină vizibilitatea site-ului, printre altele
Ryte: Oferă, printre altele, o analiză detaliată a status quo-ului unui site web și măsurile relevante pe pagina
ScreamingFrog: Verifică pagina utilizând un crawler și oferă date utile, precum link-uri externe, meta-cuvinte cheie sau erori de server și browser
SearchConsole: Oferă multe rapoarte de eroare și starea site-ului direct de la Google
Keywordtool.io: ajută la cercetarea cuvintelor cheie
PagespeedInsights: Analizează viteza de încărcare a unei pagini și ajută la optimizare

Următoarele 10 reguli SEO de aur sunt despre optimizare și alte instrumente, la fel de utile ca utilizarea acestor instrumente:

Regula 1: asigurați securitatea

Între timp, website-urile cu criptare SSL au devenit un standard fix, care trebuie respectat și pentru optimizarea în motoarele de căutare. De asemenea, oamenii iau asta de la sine. Un site cu certificat SSL spune clar ceva despre operatorul site-ului, și anume că are subiectul de securitate pe ecranul său.

Din 2014, Google a confirmat HTTPS ca un semnal de clasare, iar Google Chrome a arătat chiar și următoarele: „Conexiunea la acest website nu este sigură”. Ai avea încredere într-un astfel de site web? Probabil ca nu. Dacă nu ați făcut-o deja, asigurați-vă că treceți la HTTPS, de preferat cât mai repede. De altfel, Google îl vede la fel și ar putea pedepsi eforturile SEO prin retrogradarea în clasament și astfel vizibilitatea organică din cauza lipsei de securitate pe site-ul dvs. web.

 

Regula 2: Optimizarea vitezei de pe pagină

Oamenilor nu le place să aștepte și nici motoarelor de căutare. Fiecare utilizator se așteaptă la o pagină cu încărcare rapidă și va fi dezamăgit dacă această așteptare nu este îndeplinită. Și aici este similar cu Google: de ce să pierdem resurse valoroase pe pagini lente? Cu un site web lent, riscați succesul activității dvs. SEO. Următoarele puncte trebuie respectate și verificate în mod regulat:

  • Eliminați resursele care blochează redarea site-ului dvs. web
  • Amânarea imaginilor invizibile (imagini offscreen care apar sub fold)
  • Sarcina redusă pe firul principal (economisind timp prin reducerea analizării, compilării și executării JavaScript)
  • Oferiți formate de imagine moderne pentru a permite încărcarea mai rapidă a imaginilor

Puteți obține o primă privire de ansamblu cu instrumentul „PageSpeed Insights”.

Avantajul acestui instrument este că primiți instrucțiuni clare despre cum să îmbunătățiți viteza website-ului dvs. Dacă este necesar, pot fi apelate mai multe informații despre aspectele PageSpeed respective.

Ca și în cazul PageSpeed Insights, instrumentul „TestMySiteWithGoogle” oferă o imagine de ansamblu asupra celor mai importante aspecte PageSpeed ale website-ului dvs. Acest instrument oferă, de asemenea, recomandări pentru optimizarea PageSpeed. În plus, puteți să vă trimiteți un raport gratuit aici, care rezumă analizele și recomandările.

Al treilea instrument pe care îl puteți utiliza pentru o primă analiză PageSpeed este instrumentul „WebPageTest.org”. Deosebit de important: aruncați o privire atentă asupra concurenței dvs. Dacă concurenții dvs. au website-uri mai rapide, acestea au un avantaj clar atunci când vine vorba de optimizare pe motoarele de căutare.

 

Regula SEO 3: optimizarea prezentării mobile

Cât de importantă este tema „Mobile” în legătură cu SEO? Ar trebui să fie clar că Google face pasul către „Mobile First” și nu mai vrea să facă diferența între indexul desktop și cel mobil în ultima perioadă. Furnizorii de instrumente precum SISTRIX urmează, de asemenea, exemplul și analizează un indice special de vizibilitate pentru dispozitivele mobile. Prin urmare, ar trebui să fiți pregătit pentru acest lucru și, în mod ideal, să fiți configurat pentru a fi optimizați mobil atunci când porniți un nou website. Instrumentul „MobileFriendly” testează site-ul dvs. pentru optimizare mobilă.

Reguli pentru o bună utilizare a dispozitivelor mobile și, prin urmare, bazele SEO sunt:

  1. Timp de încărcare rapid
  2. Dimensiuni de font recunoscute
  3. Operabilitatea „degete groase”
  4. Spațiu suficient între diferitele elemente laterale.

 

Regula 4: Faceți conținutul accesibil

Oamenii trebuie să găsească un anumit conținut, astfel încât să fie cât mai ușor pentru ei. Motoarele de căutare precum Google vor din nou același lucru. Asigurați-vă o arhitectură curată a informațiilor și o simplă ierarhizare a website-ului dvs., deoarece acest lucru are un efect pozitiv asupra rezultatelor SEO. În termeni practici, aceasta înseamnă:

  • Oferiți conținutul cu motoarele de căutare
  • Faceți fiecare conținut accesibil din 3-4 clicuri

Oricât de banal pe cât sună, verificați dacă website-ul dvs. este chiar aprobat pentru motoarele de căutare. Adesea este suficient să pui un punct mic sau să îl uiți și pagina zboară din Indexul Google. Cuvânt cheie: noindex.

Rezultatele afișate corespund numărului de pagini din Indexul Google. Dacă acest număr diferă aproximativ de numărul de pagini pe care le-ați stocat în CMS sau în sistemul dvs. de magazine, ar trebui să mergeți cu un pas mai departe și să faceți crawling întregului site web. Crawling înseamnă să folosești un instrument pentru a încerca să urmezi fiecare link de pe site-ul tău. Cu un crawl, puteți afla, de asemenea, puterea de clic a website-ului dvs., adică în câte clicuri se poate ajunge la conținut. Un instrument foarte bun și ieftin pentru a accesa un site web este așa-numitul „Screaming Frog SEO Spider”.

Dacă descoperiți că cea mai mare parte a conținutului dvs. poate fi atins în medie cu mai mult de 3-4 clicuri, ar trebui să vă optimizați conectarea internă. Adică linkurile interne. Un bun exemplu de legătură internă în ceea ce privește SEO este un articol tipic Wikipedia, care leagă la alte conținuturi importante din același site web:

O ierarhie simplă și o arhitectură informațională bine structurată prin legături interne cresc șansa de a face SEO cu succes și astfel de a avea vizitatori fericiți.

 

Regula 5: folosiți URL-uri curate

Cel mai important lucru aici este să utilizați adrese URL „vorbitoare”. Așa-numitele URL-uri vorbitoare constau din cuvinte sau cuvinte cheie care pot fi citite în loc de numere lungi de identificare sau caractere criptice Avantajul dintr-o perspectivă SEO constă în ratele de clic mai mari din rezultatele Google. Aceasta descrie exact ceea ce se poate aștepta căutătorul pe website. Pentru a rula SEO cu succes, ar trebui să adopți, de asemenea, următoarele reguli pe lângă adresele URL vorbitoare:

  • Păstrați adresele URL cât mai simple și scurte
  • Folosiți cuvinte cheie
  • Evitați caracterele speciale
  • Utilizați semnul minus ca separator
  • Folosiți doar minuscule.

Dacă doriți să abordați mai detaliat adresele URL prietenoase cu SEO, vă recomandăm să aruncați o privire pe blogul MOZ.

 

Regula SEO 6: optimizați etichetele de titlu

Printre cei peste 200 de factori de clasificare SEO la Google, eticheta de titlu HTML joacă încă un rol extrem de important în optimizarea motorului de căutare a website-ului dvs. Puteți vedea eticheta de titlu a site-ului dvs. web, fie în browser, în textul sursă sau în rezultatele căutării Google.

Optimizați eticheta de titlu a site-ului dvs. web după cum urmează:

Fiecare adresă URL trebuie să aibă un titlu individual
Cuvântul cheie ar trebui să fie la început, pe cât posibil, în mod ideal, direct în față
Titlul trebuie să conțină cel mult 70 de caractere
Titlul ar trebui să-l atragă pe utilizator să îl acceseze.

Dacă doriți să simulați cum arată anumite fragmente SEO în rezultatele căutării Google, vă recomandăm să aruncați o privire la SISTRIX Snippet Generator.

 

Regula 7: optimizați descrierile meta

Spre deosebire de etichetele de titlu, meta-descrierile nu sunt vizibile pentru vizitatorii site-ului dvs. web. Descrierea meta HTML poate fi văzută doar în textul sursă sau în rezultatele Google. Deși meta descrierile nu au influență directă asupra clasamentului dvs. SEO, acestea trebuie menținute individual pentru fiecare pagină individuală a site-ului dvs. web. Motivul pentru asta este că motoarele de căutare afișează meta descrierea în listele de rezultate ale căutării. Cu o meta descriere optimizată, puteți influența direct rata de clic în rezultatele Google pentru a atrage mai mulți vizitatori pe site-ul dvs. web. Un factor de clasificare indirectă, ca să spunem așa, când vine vorba de SEO și vizibilitatea organică a site-ului dvs. web.

Următoarele reguli se aplică meta descrierilor:

Cel puțin 80 de caractere, maximum 150 de caractere, inclusiv spații. Dacă depășiți această valoare, Google pur și simplu întrerupe meta descrierea și înlocuiește ultimele caractere cu (…).
Cuvânt cheie la începutul primelor 80 de caractere și în mod ideal din nou în cel de-al doilea 80 de caractere. Cuvintele cheie sunt evidențiate cu caractere aldine în rezultatele căutării.
Scrieți publicitar și informativ. De asemenea, utilizați un apel clar la acțiune pentru a avea un impact pozitiv asupra ratei de clic din rezultatele Google.
Utilizați caractere speciale pentru a atrage atenția căutătorilor asupra fragmentului dvs. Ca întotdeauna, același lucru se aplică aici: nu exagerați, altfel vom avea spam!

Ca și în cazul etichetelor de titlu, vă recomandăm să lucrați cu generatorul de fragmente SISTRIX pentru meta descrieri.

 

Regula 8: optimizarea titlurilor

După ce vizitatorii au dat clic pe fragmentele SEO din rezultatele Google, utilizatorul a ajuns în sfârșit pe site-ul dvs. web. Ca și în ceea ce privește capacitatea de utilizare și viteză, acum este o problemă legată de îndeplinirea așteptărilor. Primul punct de orientare este titlul. Este important să rămânem la ierarhia de la h1 – h6. În mod logic, cea mai importantă rubrică vine în h1, cea mai puțin importantă în h6. Este important de menționat aici că utilizați doar atâtea niveluri, deoarece are sens pentru elementul corespunzător. În practică, h3 este adesea suficient ca ultimul nivel. Urmați regulile de mai jos și va funcționa la fel de bine cu utilizatorii și optimizarea motoarelor de căutare:

  • În concordanță cu eticheta titlului și meta descrierea
  • Scurt și memorabil
  • Informativ
  • Utilizați cuvântul cheie

Regula 9: Furnizați conținut cu extra valoare

Întrucât Google este (încă) în principal un motor de căutare bazat pe text, primul pas este să scrieți texte care să păstreze utilizatorul pe site-ul web. Așadar, țineți cont de următoarele reguli atunci când scrieți pentru a avea succes în SEO:

  1. Fiecare text ar trebui să fie unic pe web.
  2. Fiecare text ar trebui să ofere utilizatorului o extra valoare.
  3. Structurați-vă textele în mod atent.
  4. Adresați-vă direct vizitatorilor dvs. și utilizați un limbaj de identificare cu „noi” și „ cu noi”.
  5. Describe in your content how you can help your visitors. Avoid sentence blocks like „We are the best …”, but write something like „… this is how we help you with …”.
  6. Nu în ultimul rând: includeți cuvintele cheie potrivite în textele dvs. În niciun caz nu trebuie să luptați cu metode cheie, cum ar fi densitatea cuvintelor cheie. Scrieți texte ușor de citit pentru vizitatorii dvs., astfel încât să rămână pe site suficient de mult pentru a completa formularul de contact sau a cumpăra produsul dvs.

Deci, conținutul website-ului dvs. nu ar trebui să fie despre dvs. ca companie. În schimb, concentrați-vă pe clienții dvs. potențiali, oferiți conținut cu know-how și extra valoare ! Și astfel încât pagina dvs. să nu degenereze într-un deșert inestetic de text, este la fel de important să oferiți conținut suplimentar pentru vizitatorii dvs., pe lângă textele bune. Asa ca oferă-le vizitatorilor tăi mai mult decat doar produsele tale. Oferiți studii, cărți electronice, liste de verificare, videoclipuri și alt conținut cu beneficii clare și extra valoare.

Regula SEO 10: câștigați backlinks

Dacă ați respectat toate cele nouă reguli SEO anterioare, nu ar trebui să fie nicio problemă să vă conectați conținutul de pe alte website-uri. Deoarece Google evaluează astfel de legături (numite și backlinks) ca recomandare. Site-urile care au recomandări mai bune decât altele sunt clasificate logic ca fiind mai relevante și, în general, au un clasament SEO mai bun. Cu toate acestea, atunci când vine vorba de backlink-uri, se aplică foarte clar următoarea regulă: calitate inainte de cantitate. Un link de la un website de renume și bine vizitat valorează mai mult decât 100 de link-uri de pe site-uri web  dubioase. Dacă încercați să promovați conținutul dvs. prin trimiterea altor website-uri, puneți-vă următoarele întrebări atunci când alegeți aceste site-uri externe:

Aș avea ăncredere să încredințez numărul cărții mele de credit pe acest site web?
Aș recomanda acest site web prietenilor sau familiei mele?

Desigur, ar trebui să vă puneți aceeași întrebare legată de propriul dvs. conținut. Și un avertisment important, să nu plătiți niciodată bani pentru un link. Ghidul webmaster-urilor Google interzice cumpărarea legăturilor, deoarece Google consideră că este o încercare de manipulare. În trecut, actualizări precum Penguin sau sancționarea manuală a anumitor site-uri au arătat că Google va juca dur. Un cunoscut magazin online de mobilă a fost pedepsit de Google timp de aproape 3 ani. Oricine își poate imagina ce înseamnă asta pentru afaceri. Așa că fii atent!

Concluzie

Sperăm că prin cele 10 reguli SEO v-am arătat că SEO nu este voodoo sau chestie mega savantă. O vizibilitate organică bună la Google înseamnă întotdeauna multă muncă susținută. Primul lucru la care ar trebui să vă gândiți este utilizatorul, care trebuie să găsească ceva și are anumite așteptări legate de acest lucru. Poate că termenul de SEO nu mai este actualizat în aceste zile și ar trebui să interpreteze SEO cu cuvintele de optimizare a experienței de căutare. Cu toate acestea, dacă îndepliniți așteptările utilizatorilor, motoarele de căutare vă vor răsplăti cu un trafic extrem de valoros către website-ul dvs.